onsdag 16 september 2009

Druidz.css foldar


Druidz som åkte till The-eXperience för att få just... experience har nu lagt ner csslaget! Som vi rapporterat tidigare så har det vart lite oroligt. Först drog Brasken till afterlife och sedan drog fudzx till sin nya satsning.. som vi tror kommer att spela under Druidz fana. Vad tror ni efter detta statement? Klart det blir så! Fudzx har fått fria händer att starta ett nytt lag.

Fritt översatt av snackaru från Druidz hemsida

"Anders 'Fudzx' Granberg kommer att ta en position som lagledare för counter-strike: sourcelaget och förhoppningsvis så kommer ett nytt lag att avslöjas inom kort."

Druidz.css var
Max' Brasken' Brask
Anders 'fudzx' Granberg
Jacob 'jakKet ' Öst
Ryan 'SkiddY' Hudson
Nick 'zakarath' Jansson

Vad är lineupen då? Det vet ingen förutom spelare själva då ingen information har läckt ut till oss. Vi kan va på fel spår men vi går på det vi har i alla fall! Vi hade ett litet misstag i vår förra uppdateringen om det nya laget. PK spelar inte med killarna. Vet ni något så släng iväg ett pm dirr.

Nya Druidz.css?
cadden
glos
boomse
fudzx
PKR?

(Blider/Källa: Druidz
Continue Reading...

Polen-LANET i fara?


Vi skrev för någon halvtimma sedan att det polska lanet bröt kontakten med den polska sidan CSSource.pl. Nu ser det tyvärr inte så ljust ut men en glimma hopp finns fortarande... allt ligger i händerna på zhe organiserare Mateusz Jaroszek... som just nu är på en tripp till Syd-Amerika (enligt en polsk spelare på cadred).

Infon från de polska spelarna är spridda, vissa säger att det kommer bli av och andra inte. Just nu ser det verkligen mörkt ut då CSSource.pl var namnet på lanet. Just nu står Mateusz utan sponsorer då det var kopplat till den polska hemsidan. Nu när samarbetet är avbrutet så kan vi bara spekulera om vad som kommer hända.

En glimma hopp skrev jag tidigare... och ja nu har vi kommit dit. Vi kontaktade Gonzo från cadred för mer info då vi var lika lost på denna punkten som honom. Det han fick fram var att arbetare som jobbar med lanet har STORA planer(BIG FUCKING PLANS). Det är 4 veckor kvar och inga lag har i dagsläget bokat biljetter... hoppas jag. Vi hoppas att de stora planerna är realistiska och att lanet blir av.

3000€ + 5x PCs (Intel Core i7 950 3,06 GHz, 3GB DDR3 1066MHZ, GALAXY GF GTX 260 896MB, DYSK 1TB)
1500 + 5x TV SHARP LCD LC 32RD8E-BK + 5x Kingston KHX16000D3K3/3GX
1000 + 5x CPU Intel Core i7 920 2.66ghz 8mb cache
4a - 800€
5a - 500

Europe Invite Non-Byoc - Lag!

30P-Gaming (fnx, folke, major-, osvaR, XperteN)
Reason-Gaming (bazycek, GuardiaNko, PhP-, pR-, UN_)
Vitriolic (HaZ, majk, fifflaren, Helblinde, giftig)
The Last Resort (MajklGO, STR, WT, sneix, tv1)
RedLine (crZ, Ex6tenZ, shokk, victorztw, akamatt)
PinCho: (Nix1, CbIp, abi, Gogogo, n3f)
mTw (dav1d, osirisbash, mEiJinp, puRit, nooky)
CKRAS-Gaming (FLH, C3dril, gu, minimi, Presl)
MoD (wantz, Nico, fetish, gravity, purity)
Teamwork (Nyak, Beny, Hardstyle, Npp, Res1st)
Dignitas (PEZ, RattlesnK, beta, Mx, Hughsy)
4Kings (AirRaid, darky, kajsk1ng, proph, xertion)

(Bilder/källa: CSSource.pl & gonzo@cadred & anon-folk) 
Continue Reading...

SGGW Lanet tappar coverpartner


Det polska lanet som kommer att ta plats den 10e Oktober tappar nu sin officiella coverpartner CSSource.pl. Vi själva tycker inte direkt att det kom som en chock då infon kring lanet har varit en katastrof. Vi har fått en del info på rutten engelska där priserna, lagen och var lanet har funnits men mer än så är det inte.

Är det brist på tid eller bara dålig närvaro på engelska lektionerna? Vad som sägs på CSSource.pl är inte mycket men kort och glatt så har killen som organiserar lanet, Mateusz Jaroszek, klippt alla trådar med den polska hemsidan. Ingen vet varför men vill ni har mer information så kan ni kontakta Mateusz på denna mail: jaroch-zawisza@o2.pl. 

3000€ + 5x PCs (Intel Core i7 950 3,06 GHz, 3GB DDR3 1066MHZ, GALAXY GF GTX 260 896MB, DYSK 1TB)
1500 + 5x TV SHARP LCD LC 32RD8E-BK + 5x Kingston KHX16000D3K3/3GX
1000 + 5x CPU Intel Core i7 920 2.66ghz 8mb cache
4a - 800€
5a - 500

Europe Invite Non-Byoc - Lag!

30P-Gaming (fnx, folke, major-, osvaR, XperteN)
Reason-Gaming (bazycek, GuardiaNko, PhP-, pR-, UN_)
Vitriolic (HaZ, majk, fifflaren, Helblinde, giftig)
The Last Resort (MajklGO, STR, WT, sneix, tv1)
RedLine (crZ, Ex6tenZ, shokk, victorztw, akamatt)
PinCho: (Nix1, CbIp, abi, Gogogo, n3f)
mTw (dav1d, osirisbash, mEiJinp, puRit, nooky)
CKRAS-Gaming (FLH, C3dril, gu, minimi, Presl)
MoD (wantz, Nico, fetish, gravity, purity)
Teamwork (Nyak, Beny, Hardstyle, Npp, Res1st)
Dignitas (PEZ, RattlesnK, beta, Mx, Hughsy)
4Kings (AirRaid, darky, kajsk1ng, proph, xertion)

Vilken sida som kommer att ta hand om coverage får vi nog reda om så småningom (host cadred perhaps?).

(Bilder/källa: CSSource.pl)
Continue Reading...

Wall of text: n3uro testar MMORPG (Atlantica)


För rätt så längesedan tipsade vi på snackaru om olika beta-versioner av undergroundspel som var riktigt bra. Combat Arms och S4League var två av de spela som det tipsades om, men det tredje spelet vi tipsade om blev aldrig någon riktig hit på scenen. Spelet hette Atlantica Online, och var ett MMORPG-spel med Tactical Turn-Based fightingsystem. När spelet släpptes i full version var snackaru nere, och nu när snackaruredaktionen äntligen är tillbaka, recenseras den fulla versionen av spelet, som är gratis (GRATIS GRATIS GRATIS) att ladda hem och spela.

Spelet Atlantica Online är ett MMORPG med ingen egentlig backgroundstory bakom det hela: Det hela handlar, som namnet föreskriver, om Atlantis, den mytomspunna staden som försvann under vatten. Atlantianerna skapade ett förödande material, Oriharukon, ett material som var mycket kraftfullt och eftertraktat av många andra civilisationer för att kunna göra vapen. (Se det som vår tids Uran-235) Atlantianerna vägrade dela med sig av hemligheten, och till sist förgjordes Atlantis av materialet och förgicks under vatten, men ämnet Oriharukon finns fortfarande på jorden och hotar att förstöra den!
Spelarens mål, är att som avlägsen avkomma till Atlantianerna på nytt hitta den sjunkna civilisationen Atlantis och avlägsna ämnet Oriharukon från jordens yta.


Ok, storyn är för jävla dålig, I can give you that, dessutom är jag inte världens bästa på att förklara då jag inte själv är fullt insatt i bakgrundshandlingen, men i grund och botten är inte bakgrundshandlingen det första vi tänker på när vi spelar MMORPG. Trots att själva bakgrundshandlingen suger stekt kuk är Questandet i spelet riktigt bra.

Så spelet utspelar sig på Jorden, vilket jag tycker är jävligt kul. Det ger en helt annan känsla när man spelar, och trots att det är ett MMORPG och VÄLDIGT fiktivt, känns det som att man kan dra paraleller till verkligheten då riktiga händelser och legender presenteras. Som spelare börjar man i Asien, spelet har ingen egentlig tidsepok då man färdas via alla möjliga åldrar, från 2000 före kristus till så sent som 1930tal. (Både Einstein och Eisenhower finns med i spelet som NPCs) Questkedjorna är långa och roliga, och battlesystemet är jävligt skoj.

Stridssystemet är Tactical Turn-Based, vilket är ungefär vad du ser i "Heroes of Might and Magic"serien fast med en twist. Att ha ett sånt här stridssystem i ett MMORPG är en riskfylld chansning, men det funkar, och det funkar bra. Jag som tycker att MMORPGspel börjar bli enformiga och tråkiga vid level 15-20 kom till level 51 innan jag tyckte att CSS var ett roligare spel. Hade jag inte haft CSS att återvända till hade jag säkert, som den nörd jag är, suttit och spelat detta spelet.

Så du gör en gubbe, loggar in i spelet och gör din karaktär. Man förväntar sig inte så mycket av ett spel som är gratis, eller hur? Speciellt inte MMORPG:s. Man förväntar sig dålig grafik, knappt något ljud alls och snuskigt lite spelare. Atlantica är raka motsatsen. Över en miljon spelare spelar spelet, och vill man inte köra PvP, som IOFS inte är så vanligt, finns det PvE, där de flesta hittar tjusningen med spelet. Det finns, precis som i World of Warcraft, olika instanser, eller Guild Dungeons, där du slåss mot de alla största, fulaste och svåraste bossarna i hopp om att... bara känna sig som en fucking gud.


Grafiken är underbar. Visst, det är ett gratis-spel så det är inte direkt Final Fantasy XIII eller Modern Warfare grafikmässigt, men det är riktigt bra grafik, på en sån skala att jag kan säga att det är bra grafik även fast det inte skulle vara gratis. Musiken är episk, och precis sån musik man vill höra när man spelar MMORPG. I fighterna blir det en tyngre typ av musik som pumpar adrenalinet, och när man går omkring från stad till stad till stad så finns det en lugnare och mer softare typ av musik att lyssna på. Att notera är att det inte finns EN låt i fighterna och EN när man går. Vi pratar om 20-30 låtar när man fightas, och mycket mer när du går. Musiken ändras när du kommer till ett nytt kontinent, när du går in i en ny Dungeon, när du hittar nya saker spelet har att erbjuda, och när du kommer till en ny stad. Musiken är inte bara varierande, utan väldigt väldigt bra.

Så finns det några svagheter med detta spelet? En del faktiskt. Den första är att det blir alldeles för svårt, alldeles för tidigt. För er som har spelat World of Warcraft, jag antar att de flesta har gjort det, eller åtminstonde provat så ger jag er ett exempel: Tänk dig att du är level 15-16-17. Ungefär där börjar man göra sin första instans, eller Dungeon. Du väljer själv ifall du vill göra denna instansen, fast självklart vill de flesta göra det då man får bättre saker och bättre experience. I Atlantica är det inte riktigt så. Instanserna är en del av questlinen och det är nästan ett måste att du måste göra dom, för annars får du grind:a i 20 levlar och det är inte så jävla kul i ett Turn-Based RPG.

Dina vapen kommer i lådor, så kallade "Weapon Boxes", och vilket vapen du får är nästan helt random. I de flesta fallen blir du tvungen att sälja vapnen, eller "refinear" vapnet så att det blir bättre. För detta behövs det två vapen. Detta gör att det inte är så kul att gå in i Dungeons, som har mycket svårare fiender, för det enda du får är lite mer XP och MYCKET MYCKET MYCKET svårare fiender att slåss mot.

I Dungeons så finns även möjligheterna att istället för ETT monsterparty med 5-6 monster (du är oftast mellan sex-nio spelare i ditt party) så kan man bli attackerad av TRE parties. Kommer man in i en sån fight med monster som är två till fem levlar högre än dig själv, så är du sneknullad direkt. De tar massiv skada, och för att överleva Dungeons måste du ÄNDÅ grind:a upp fem levlar för att ha någon chans mot sista bossen eller minibossarna emellan.

Om du nu spelar spelet så länge att du kommer upp till level 50 (jag är 51) så förstår du fortfarande bara hälften av hur spelet fungerar, för det är stort och trots den simpla start man får med mycket hjälp och mycket tips, så står man vid level 50 och FORTFARANDE får tutorials om olika funktioner. Det som är bra är dock att dessa tutorials är quests, och du får XP varje gång du klarar dom, men vill man göra ett spel med många funktioner, se till att 1) presentera alla funktioner hyfsat tidigt eller 2) Ge folk tutorials i form av en InGame-Helper av något slag. som en flik där du kan läsa lite om spelet eller söka när du kör fast.

Ser man bort från svårighetsgraden och det tekniska perspektivet, är Atlantica Online ett bra spel, men inte för alla. Gillar man historia, eller mytologi (nej, inte mytologi som i vem som kan ljuga bäst, den biten överlämnar jag åt alla grabbar som pressar LITE för mycket i bänkpress) så är detta spelet som givet för er. Hatar man allt vad historia är, ja då ska man nog leva i nuet, nöta lite CSS, Trackmania eller varför inte bara skaffa ett liv.

Slutord: Spelet är bra men inte för alla, och har du läst ÄNDA HIT, DÅ KAN DU LIKA GÄRNA LADDA NER SPELET OCH TESTA! SPELET HITTAR DU HÄR


Continue Reading...
 

Blogroll

yo

Site Info

Text


My site is worth $78.
How much is yours worth?

Snackaru - Så skriver vi :) Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template